sobota 21. januára 2017

Ázijské rezance Chow Mein s čínskou zeleninou a aljašskou treskou

Krásne popoludnie, milí čitatelia!
Mnoho ľudí o mne ešte nevie, že mám rada dobré jedlo a rada trávim čas v kuchyni. Nie žeby som sa považovala za šéfkuchára hodného Michelinovej hviezdičky, no sem-tam niečo dobré ukuchtím a keď moje jedlo chutí aj ostatným, rada sa podelím o recept. Dlho som rozmýšľala, aký recept by som pridala na môj blog, pretože ma nebaví podsúvať ľuďom jedlá, ktoré sami doma varia už od nepamäti. Našťastie mi však svitlo a z externého HDD vyťahujem fotky svojej ázijskej kuchyne, ktorá vznikla pravou nefalšovanou improvizáciou v štýle "co dům dal". Dámy a páni, pripravte si svoje mlsné jazýčky!





Ázijské rezance s rybou a zeleninou sboli mojim obľúbeným jedlom práve na internáte, kde nebolo veľa možností kuchársky sa vyblázniť. Holt, kuchynka vybavená mikrovlnkou a dvojplatničkou je niečo iné, než na čo som z domu zvyknutá a tak bol môj obed či večera často len improvizáciou. Keď sa však obed vydaril a ja som jeho konzumáciu prežila bez ujmy na zdraví, rozhodla som sa o recept podeliť so širokou verejnosťou.


Ako som už naznačila, celé jedlo je na prípravu i ingrediencie nenáročné.

Všetko čo potrebujete je:
- 100 g ázijských rezancov Chow Mein
- mrazená zmes zeleniny na čínu
- filety z aljašskej tresky
- zelený čaj
- soľ
- kúsok oleja

Príprava rezancov Chow Mein:
1. Stredne veľký hrniec naplníme vodou, pridáme lyžičku soli a privedieme k varu. 
2. Keď začne voda vrieť, vhodíme do nej ázijské rezance a necháme 4 minúty napučať.
3. Po zmäknutí rezance zlejeme a necháme z nich odkvapkať prebytočnú vodu.

Príprava zeleniny:
1. Čínsku zeleninovú zmes opražíme na panvici s trochou oleja alebo masla. Z času na čas premiešame, aby sa nám zelenina nepripálila.
2. Keď bude zelenina hotová, pridáme do nej rezance Chow mein a spoločne zmes pražíme na panvici ešte niekoľko minút.

Príprava ryby:
1. Filety z tresky necháme rozmraziť.
2. Po rozmrazení ich mierne osolíme a obalíme v zelenom čaji. 

Poznámka: Kľudne môžete použiť zelený čaj balený vo vrecúškach. Stačí jednoducho sáčok rozstrihnúť a jeho obsah vysypať na podložku, na ktorej budete rybu obaľovať.

3. Obalenú rybu usmažíme na panvici z každej strany. Keď je ryba hotová, rozkrájame ju na menšie kúsky, ktoré pridáme do zmesi rezancov a zeleniny. 
4. Veľmi zľahka premiešame. Pozor, aby ste jemné kúsky ryby nerozmrvili na cimpr-campr ;-)


Hotovo! Tí šikovnejší môžu rezance jesť paličkami, no a tí menej šikovní použijú vidličku. Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára